Skip to main content Skip to search

Bérszámfejtés

A különböző szervezeteknek saját alkalmazottjaikkal, megbízottakkal kapcsolatban minden hónapban rendszeresen munkaügyi és társadalombiztosítási teendők merülnek fel, amelyeket ugyancsak érintenek a gyakran változó jogszabályok.

Az előbbi feladatok a bérszámfejtés körébe tartoznak és a számviteli, adózási és pénzügyi feladatok egyik speciális területe, mert egyszerre egyszerű és bonyolult. A munkavállalók különböző élethelyzete (Pl. milyen adókedvezményt tud igénybe venni) miatt mindenképpen egyedi, de ugyanakkor bizonyos szempontból egységes is.

Amennyiben ezeket a feladatokat Ügyfeleink nem tudják, vagy nem akarják saját maguk elvégezni, akkor Társaságunk (a könyvelési megbízástól elkülönítve) vállalja a humán erőforrás-munkaügyi menedzsment támogatását. A bérszámfejtési szolgáltatás keretében vállaljuk:

  • a munkavállalók/megbízottak be- és kiléptetését,
  • járandóságaik időszakos számfejtését
  • táppénzzel, gyermekvállalással kapcsolatos ellátások igénylését.
  • (igény esetén) vállaljuk az egyszerűsített foglalkoztatás (alkalmi munka) keretében alkalmazott személyek munkaügyi és bérszámfejtési folyamatinak teljeskörű végrehajtását is

Felhívjuk leendő ügyfeleink figyelmét, hogy jelenlegi kapacitásainkra tekintettel társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára bérszámfejtési szolgáltatást nem tudunk vállalni.

 

Hogy dolgozunk?

A bérszámfejtési feladatok folyamata szinte teljes mértékben elektronikusan történik, mert már a belépő munkatárs bejelentéséhez szükséges adatok bekéréséhez is a gyakorlatban jól használható sablonokat, adatbekérőket alkalmazunk.

Bizonyára Ügyfeleink előtt is ismert, hogy a bérelszámolás egyik fontos alapbizonylata az érintettek munkaidejét dokumentáló jelenléti ív. Utóbbi dokumentumot Ügyfeleink továbbítják számunkra elektronikus formában. A jelenléti íveket megfelelőségi szempontból megvizsgáljuk (ünnepnapok, szabadság, táppénz/betegszabadság stb.) és rövid határidővel visszajelzést küldünk az ellenőrzés eredményéről.

Legkésőbb a bérszámfejtési szolgáltatási szerződésben rögzített időpontig elektronikus formában Ügyfeleink részére átadjuk a bérfizetési jegyzékeket, havi kimutatásokat, és az előre egyeztetett egyéb riportokat. Utalási listát készítünk a munkabérekről, a fizetendő adókról, járulékokról. Az előbbiek alapján készített járulék bevallást elkészítjük és az érintett hónap 12-ig be is nyújtjuk a NAV felé.

A foglalkoztatás vagy megbízás időtartama alatt számos rövid határidővel megoldandó feladat merülhet fel: Pl, hitelfelvételhez szükséges munkáltató igazolás kiállítása. Igény esetén – a szolgáltatás részeként, tehát külön díjazás nélkül – elvégezzük ezeket a munkáltatói feladatokat is és az estleges végrehajtói letiltással kapcsolatos megkeresések kapcsán is támogatjuk az Ügyfeleink munkáját.